Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.09.2012 09:15 - РАЗГОВОР ЗА СТАРОСТТА деветнадесети разговор с Ведрина
Автор: hadjito Категория: Изкуство   
Прочетен: 662 Коментари: 1 Гласове:
1



РАЗГОВОР ЗА СТАРОСТТА
деветнадесети разговор с Ведрина

     Топъл есенен ден, в чиято ласкава прегръдка не бих могъл да не поседна. Слънцето вече не е така силно, лек ветрец гали лицето ми и носи отронили се от полъха му пожълтели листа. След тях се впуска мисълта ми с полъха на тихия ветрец. Едно съседско момче играе в градинката насреща под позлатените от есента брези.
      - Като го гледаш този младеж как спортува, какво си мислиш? – сепна ме с въпроса си седналата неусетно до мене на пейката Ведрина. – Жалиш ли за отлитналата младост?
   - Какво да ти кажа? – отвръщам аз. – Всяка възраст си има своите удоволствия, свой разум и нрави.
      - Мнозина от хората смятат старостта за много неприятна.
      - Колкото и неприятна да е, а често дори и страшна, всеки желае да я достигне, защото единственият начин да живеем дълго е като остаряваме.
    - Вярно е, всеки иска да поживее, колкото се може по-дълго, макар добре да знае, че краят е неизбежен – допълва думите ми моята събеседничка.
     - Но ако си забелязала, хората не съжаляват, че идва старостта, а че си отива младостта.
    Аз, като гледам енергичните движения на младежа играеш гимнастика, си помислих за това, че младите се стремят усилено към това, което искат да придобият, а възрастните се привързват към това, което се страхуват да не загубят – в конкретния случай става въпрос за здравето.
      - Можем да кажем, че той прави добре, като се грижи за тялото си и здравето си, защото каквото посеем през пролетта, това ще пожънем през есента на живота си.
   - Така е, сега му е времето да се погрижи, да изгради здраво силно и издържливо тяло, защото на моите години това става изключително трудно, да не кажа невъзможно – заключавам аз.
   - С други думи, опитът, знанията и уменията събрани през годините трябва да влязат в сигурната, здрава основа на здравото тяло – казва Ведрина.
      - Да, наистина така стоят нещата.
      В това време виждам дядо Пейо да пъшка нагоре по стръмната улица към дома си с пълна торбичка с покупки.
     Знам, че му е трудно, защото го измъчват куп болести. Ведрина проследява погледа ми и сякаш прочела мислите ми казва:
      - Не смяташ ли, че природата постъпва много хитро, като със старостта носи какви ли не болести?
        - Какво и е хитрото? Болестите са бичът на старостта.
      - Вярно, че е така, но по този начин човек не страда толкова много, че идва времето да се раздели с живота, нали?
      - Има логика в твърдението ти, но това не променя отношението ми към болестите.
      Слънцето се е вдигнало още по-високо в небето и ми напомня, че все още е лято, макар септемврийско. Иска ми се да се преместя на сенчестата част от пейката, затова казвам на Ведрина:
      - Ще ме извиниш, но искам да си разменим местата. На мене тук, слънцето ми идва в повече. Ти си по-млада и по-издържлива и на топло и на студено.
        - Нямам нищо против. Искам още нещо да те попитам.
        - Питай. С удоволствие ще ти отговоря, ако мога.
- Ти кога започна да усещаш, че започваш да остаряваш?
- Кога ли? Когато започнах да получавам комплименти, че изглеждам много млад.
     - А защо е трудно понякога на младите и старите да разговарят?
      - Понякога е трудно наистина, защото младите говорят за това, което ще правят, а старите обичат да говорят какво са правили.
      - Виждам, че не ти допада много разговора за старостта.
      - На никого тази тема не допада.
     - Тогава те оставям да си почиваш – казва Ведрина и изчезва така внезапно и незабелязано, както се беше и появила.
      А аз, останал без компанията на събеседничката си, се унасям в сладка обедна дрямка.



image




Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. vedrina - !!!
12.09.2012 09:24
Увлекателен мъдрец..., но и на мене не ми допада тази тема...:)!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hadjito
Категория: Други
Прочетен: 7254375
Постинги: 8470
Коментари: 1794
Гласове: 4329
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930