Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2011 07:21 - ТРЕТИ РАЗГОВОР С ВЕДРИНА
Автор: hadjito Категория: Изкуство   
Прочетен: 447 Коментари: 0 Гласове:
0



ТРЕТИ РАЗГОВОР С ВЕДРИНА

      Златно слънце прежуря над позлатеното поле. Малко ручейче клокочи в ниското – синя вена, по която изтича животът на лятото. На малката полянка пред мен седи млада жена и рисува – рисува направо с пръсти по дърветата. Палитрата и е странна, от нозете й се разлива неусетно в цялото пространство околовръст и се оказва, че съм стъпил, по-точно казано, нагазил в нея. Тя ме поглежда изпод вежди, изненадана от присъствието ми, но не се разсърди. Напротив, зарисува и по мен и преди още да съм се опомнил от изненадата, попита с дяволита нотка в гласа:
      - Какво ще кажеш? Харесва ли ти картината ми?
    - Ведрина!? Какво правиш тук? – в недоумение отвръщам на въпросите й с въпрос.
      - Как, какво? Не виждаш ли? Рисувам с твоите очи…
      - Рисуваш с пръсти.
      - Не, по-скоро с мисъл.
      - Но ти не си художничка!?
    - Не съм, но бях. Всички сме художници. Едни го знаят, други не. Сега си припомням как се рисува с боите на живо.
      - Изглежда предпочиташ топлите тонове.
      - В момента е тяхното време. Ще дойде редът и на другите.
      - Кога пристигна тук, Ведрина?
      - Не съм Ведрина, но можеш и така да ме наричаш, ако повече ти харесва.
      - А коя си тогава?
     - Аз съм есента. Току-що пристигам. Толкова е вълнуващо! Ще нашаря гората по свой, тоест, по твой вкус. Ти нали точно такава искаш да бъде в момента?
      - Да. Беше ми поомръзнало само зеленото.
     - Ти си гората и не може да бъдеш друга, освен каквато искаш да си.
     - Да не те е хванало все още силното слънце? Как така ще съм гората, като съм човек, застанал пред тебе.
   - Човекът пред мене е проявление на гората, а гората е проявление на човека в единното цяло.
      - Извинявай, звучиш ми твърде объркано.
     - Отначало е така, докато разбереш главното, основния замисъл на Съзиданието.
      Тук вече нямаше какво да кажа, освен да замълча. Тишината сякаш пада от небето и натегна върху мен с неуловимото си присъствие. Изглежда Ведрина долови по телепатичен път мисълта ми и рече:
      - Ти си тази тишина и въздухът от който тя се спуска. Аз рисувам тишината върху гората с мисълта ти.
И след като аз, объркан, продължавах да мълча, тя добави:
      - Правя й портрет, погледната през твоите очи.
      Реших да насоча разговора в друга посока:
    - Макар в красиви, светли и топли тонове, картината е малко тъжна…
      - Така е. Светлото и тъмното вървят ръка за ръка. Ако не видиш светлината, няма да видиш и сянката, ако не виждаш тъжното, няма да забележиш веселото, ако не почувстваш делника, как ще усетиш празника?
      - Сега остава да кажеш, че аз съм и есента.
      - Разбира се. Всичко е едно цяло. Аз съм ти и ти си аз.
      - Не, ти си жена, а аз съм мъж и не сме съвсем едно.
      - Аз съм жена, за да познаеш мъжа в себе си, ти си мъж, за да позная жената в себе си. Аз и ти сме Аз. Как иначе, ще можем да се погледнем отстрани и да се порадваме сами на себе си? Всичко е толкова интересно и забавно! Не мислиш ли!?
     Изведнъж отнякъде се появи едно куче и се разлая срещу мен. Потокът на мислите ми прекъсна. Видях се сам сред полето. “Дали пък не съм куче, за да позная човека?” – изненадващо се запитах. После махнах с ръка за да пропъдя като досадна муха тези мисли и тръгнах през полето. В далечината, есента, в образа на Ведрина, бавно се отдалечаваше и продължаваше да рисува с широки жестове на ръцете с очите ми.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hadjito
Категория: Други
Прочетен: 7202770
Постинги: 8464
Коментари: 1794
Гласове: 4329
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930