Постинг
12.04.2021 11:06 -
Наши небесни застъпници в борбата ни с игото жидовско. Преподобномъченик Евстратий Печерский (Пещерен)
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 637 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.04.2021 11:14
Прочетен: 637 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 12.04.2021 11:14
Той бил продаден на евреи, и заради Христа бил разпънат от тях на кръст и прободен с копие, на юдейската пасха.
Свети Евстратий се проявил като мъжествен (духовен) воин, под знамето с кръста, както с името си, така и с живота си. Той се оказал подражател на самия свой избран Воевода, Христос, и понесъл същите страдания, от същото племе, и наистина е можел да се похвали: "Аз нося раните на Господа Иисуса, на тялото си” (Гал. 6, 17). Ето какво се знае за него, по свидетелствата на блажения епископ Симон.
Този доблестен воин Христов, Евстратий, бил роден в град Киев. Той зажадувал да се облече с Божието оръжие, което е присъщо на монашеския образ. И като знаел, че никой воин Христов, не се свързва с житейски дела, в угода на началника си (2 Тим. 2, 4), раздал имота си на бедните.
Станал монах в Печерския манастир и започнал богоугодно да воюва под знамето на Воеводата Христос (който заради нас понесъл унижение и мъченическа смърт), и побеждавал с меча духовен, т.е. с молитва и гладуване, поради пре-голямото си въздържание. Така побеждавал, не само плътта си, но и враговете безплътни, смирявайки и побеждавайки ги със смиреното си послушание.
Размишлявал той, как Основоположникът на кръстния подвиг, Иисус Христос, с гореща молитва и четиридесетдневен пост смирил Себе Си. Затова и Евстратий се въоръжил със същите добродетели. И знаейки, че човекът (Адам) бил победен от първя грех, поради невъздържание, – светецът преуспявал във въздържанието и в голямо постничество, и затова и бил наречен - Постник.
Когато по допущение Божие дошел в Руската земя злочестивият Боняк с множество половци и пленил Русия, тогава свети Евстратий, при нахлуването на поганците в Печерския манастир, където мнозина били посечени от тях с мечове, бил взет заедно с други, в плен и продаден в Гръцката (Ромейска) земя, в град Корсун, на един евреин, заедно с други 50 християни.
Богопротивният жид започнал да принуждава пленниците си, да се отрекат от Христа и заплашвал противящите се, да ги умори в оковите с глад. Но мъжественният монах Евстратий, молейки се, ги укрепвал и поучавал всички:
"Братя, които от вас са кръстени и са повярвали в Христа, не ставайте изменници на обета, даден при кръщението. Христос ни възроди с вода и Дух, Христос с кръвта Си ни изкупи от клетвата на закона юдейски (Гал. 3, 13) и ни направи наследници на Своето Царство. Затова, ако живеем, нека живеем за Господа, а ако умрем, да умрем в Господа (Рим. 14, 8), и с временната смърт ще получим вечен живот. Нека подражаваме на Този, Който е казал: "За мене животът е Христос, а смъртта е придобивка” (Флп. 1, 21).
Укрепвани от словата на преподобния, пленниците предпочели да умрат без храна и вода, отколкото да се отлъчат от Христа, Който е Източник на вечен живот. И така за кратко време, от глад и жажда, всичките 50 човека умерли, – едни след три дни, други – след четири, некои – след седем, а най-здравите – след десет. И само един, Евстратий, мъчен от глад вече 14 дни оставал жив и невредим – понеже от младостта си бил свикнал да пости.
Окаяният жид (евреин-юдей) виждал, че черноризецът е причината за пропадане на парите му, платени за пленниците, които се надявал да приведе в свото зловерие, – и замислил да му отмъсти.
Приближавал денят на Въскресението Христово. Жидовинът започнал да празнува пасха и ругаел светия Евстратий, също, както отците му поругавали Самия Господ наш Иисус Христос, както е написано в Евангелието.
И както в древността разпънали Христа – така и този праведник бил прикован на кръст, от окаяния жид и приятелите му, а той благодарял на Бога за това, и без вода и храна, прикован на кръста, продължавал да живее вече 15-ти ден.
Жидовинът и приятелите му подигравали разпнатия и му казвали: "Вкуси безумецо, законната пасха, за да останеш жив и да избегнеш проклятието. Понеже Мойсей ни е предал закона, който получил от Бога и каза в книгите си: "…проклет всеки, окачен на дърво" (Втор. 21, 23). А преподобният отговарял: "С велика благодат ме сподоби днес Господ. Той ми дарува милостта, да пострадам за Неговото Име, на кръста, както и Самият Той пострада. Надявам се и, че ще каже и на мене, както някога на разбойника: "Още днес ще си с Мене в Рая” (Лк. 23, 43).
Не ми трябва вашата пасха и не се плаша от клетви, защото "Пасхата наша е закланият за нас Христос” (1 Кор. 5, 7), Който разори наложеното за престъпване на закона и за дървото, проклятие, и превърна дървения Кръст, на който бил разпънат, в благословение за живота на всички ни, както е пророчествал и Моисей: "Животът ти ще виси пред тебе” (Втор. 28, 66). За празника Пасха говири и Давид: "На този ден, който е сътворил Господ, да се зарадваме и развеселим”. Но ти, дето ме разпъна, и всичките твои евреи, плачете и ридайте, понеже ще ви постигне отмъщение за кръвта ми и за кръвта на другите, купени от вас християни. Ненавижда Господ съботите ви и ще превърне празниците ви в оплакване, – и се приближи времето на убиването на началника на вашето беззаконие”.
Като чул това, жидовинът се разгневил още по-силно, взел копие и пронизал прикования. И тогава видяли огнена колесница и огнени коне, и те носели през небето душата на ликуващия победоносен мъченик, и чули глас, говорещ на гръцки: "Това е доблестен гражданин на небесния град!”
Тялото на мъченика, жидовинът свалил от кръста и хвърлил в морето, и там стават чудеса. Верните търсили усърдно светите му мощи, но не ги намерили. По Божия воля, те били намерени в пещера, където и до сега почиват нетленно. А предсказанието на светия мъченик, че кръвта му ще бъде отмъстена, се изпълнило незабавно след страданията му. Понеже в този ден дошла заповед от ромейския цар, да се изгонят от империята му всички евреи, да им се отнеме имуществото, а старейшините да се избият, заради мъченията на християните.
Сред първите бил убит, както и казал блаженият Евстратий, епархът, станал причина за цялата тази жидовска злоба. За него е известно следното: кръстил се един богат и прославен евреин, и затова царят го отличил, и след неколко дни го поставил за Епарх; а той, като получи сана, тайно станал отстъпник от Христа и Вярата Му, и дал разрешение на евреите по цялото византийско царство (по цялата Източна Ромейска Империя) да купуват християни и да ги превръщат в роби.
Тогава била разобличена злата хитрост на нечестивия епарх, и царят заповядал да го убият и да се изкоренят жидовете по цялото му царство. И когато избивали евреите, живеещи в град Корсун, този окаян жид, който убил преподобния Евстратий, окачили на дърво, и така злобата му се върнала на неговата глава (Ис. 7, 17), и го постигнала участта на Юдиното обесване.
Останалите евреи, като видели страшните чудеса след кончината на преподобния, повярвали истински и се кръстили. А покорилия ги на Христа, Негов добър воин и победоносец, – свети Евстратий се сподобил, да пее победна песен, заедно с безсмъртното воинством небесно, и да царува със Самия Победител на смъртта, Христос, за Когото той воювал, благодарел и Го прославял, заедно с Безначалния Му Небесен Отец и Животворящия свети Дух, в безкрайните векове. Амин
https://3rm.info/publications/62273-aktualno-nashi-zastupniki-v-borbe-s-igom-zhidovskim-prepodobnomuchenik-evstratiy-pecherskiy.html
Превод, Григор Симов
Свети Евстратий се проявил като мъжествен (духовен) воин, под знамето с кръста, както с името си, така и с живота си. Той се оказал подражател на самия свой избран Воевода, Христос, и понесъл същите страдания, от същото племе, и наистина е можел да се похвали: "Аз нося раните на Господа Иисуса, на тялото си” (Гал. 6, 17). Ето какво се знае за него, по свидетелствата на блажения епископ Симон.
Този доблестен воин Христов, Евстратий, бил роден в град Киев. Той зажадувал да се облече с Божието оръжие, което е присъщо на монашеския образ. И като знаел, че никой воин Христов, не се свързва с житейски дела, в угода на началника си (2 Тим. 2, 4), раздал имота си на бедните.
Станал монах в Печерския манастир и започнал богоугодно да воюва под знамето на Воеводата Христос (който заради нас понесъл унижение и мъченическа смърт), и побеждавал с меча духовен, т.е. с молитва и гладуване, поради пре-голямото си въздържание. Така побеждавал, не само плътта си, но и враговете безплътни, смирявайки и побеждавайки ги със смиреното си послушание.
Размишлявал той, как Основоположникът на кръстния подвиг, Иисус Христос, с гореща молитва и четиридесетдневен пост смирил Себе Си. Затова и Евстратий се въоръжил със същите добродетели. И знаейки, че човекът (Адам) бил победен от първя грех, поради невъздържание, – светецът преуспявал във въздържанието и в голямо постничество, и затова и бил наречен - Постник.
Когато по допущение Божие дошел в Руската земя злочестивият Боняк с множество половци и пленил Русия, тогава свети Евстратий, при нахлуването на поганците в Печерския манастир, където мнозина били посечени от тях с мечове, бил взет заедно с други, в плен и продаден в Гръцката (Ромейска) земя, в град Корсун, на един евреин, заедно с други 50 християни.
Богопротивният жид започнал да принуждава пленниците си, да се отрекат от Христа и заплашвал противящите се, да ги умори в оковите с глад. Но мъжественният монах Евстратий, молейки се, ги укрепвал и поучавал всички:
"Братя, които от вас са кръстени и са повярвали в Христа, не ставайте изменници на обета, даден при кръщението. Христос ни възроди с вода и Дух, Христос с кръвта Си ни изкупи от клетвата на закона юдейски (Гал. 3, 13) и ни направи наследници на Своето Царство. Затова, ако живеем, нека живеем за Господа, а ако умрем, да умрем в Господа (Рим. 14, 8), и с временната смърт ще получим вечен живот. Нека подражаваме на Този, Който е казал: "За мене животът е Христос, а смъртта е придобивка” (Флп. 1, 21).
Укрепвани от словата на преподобния, пленниците предпочели да умрат без храна и вода, отколкото да се отлъчат от Христа, Който е Източник на вечен живот. И така за кратко време, от глад и жажда, всичките 50 човека умерли, – едни след три дни, други – след четири, некои – след седем, а най-здравите – след десет. И само един, Евстратий, мъчен от глад вече 14 дни оставал жив и невредим – понеже от младостта си бил свикнал да пости.
Окаяният жид (евреин-юдей) виждал, че черноризецът е причината за пропадане на парите му, платени за пленниците, които се надявал да приведе в свото зловерие, – и замислил да му отмъсти.
Приближавал денят на Въскресението Христово. Жидовинът започнал да празнува пасха и ругаел светия Евстратий, също, както отците му поругавали Самия Господ наш Иисус Христос, както е написано в Евангелието.
И както в древността разпънали Христа – така и този праведник бил прикован на кръст, от окаяния жид и приятелите му, а той благодарял на Бога за това, и без вода и храна, прикован на кръста, продължавал да живее вече 15-ти ден.
Жидовинът и приятелите му подигравали разпнатия и му казвали: "Вкуси безумецо, законната пасха, за да останеш жив и да избегнеш проклятието. Понеже Мойсей ни е предал закона, който получил от Бога и каза в книгите си: "…проклет всеки, окачен на дърво" (Втор. 21, 23). А преподобният отговарял: "С велика благодат ме сподоби днес Господ. Той ми дарува милостта, да пострадам за Неговото Име, на кръста, както и Самият Той пострада. Надявам се и, че ще каже и на мене, както някога на разбойника: "Още днес ще си с Мене в Рая” (Лк. 23, 43).
Не ми трябва вашата пасха и не се плаша от клетви, защото "Пасхата наша е закланият за нас Христос” (1 Кор. 5, 7), Който разори наложеното за престъпване на закона и за дървото, проклятие, и превърна дървения Кръст, на който бил разпънат, в благословение за живота на всички ни, както е пророчествал и Моисей: "Животът ти ще виси пред тебе” (Втор. 28, 66). За празника Пасха говири и Давид: "На този ден, който е сътворил Господ, да се зарадваме и развеселим”. Но ти, дето ме разпъна, и всичките твои евреи, плачете и ридайте, понеже ще ви постигне отмъщение за кръвта ми и за кръвта на другите, купени от вас християни. Ненавижда Господ съботите ви и ще превърне празниците ви в оплакване, – и се приближи времето на убиването на началника на вашето беззаконие”.
Като чул това, жидовинът се разгневил още по-силно, взел копие и пронизал прикования. И тогава видяли огнена колесница и огнени коне, и те носели през небето душата на ликуващия победоносен мъченик, и чули глас, говорещ на гръцки: "Това е доблестен гражданин на небесния град!”
Тялото на мъченика, жидовинът свалил от кръста и хвърлил в морето, и там стават чудеса. Верните търсили усърдно светите му мощи, но не ги намерили. По Божия воля, те били намерени в пещера, където и до сега почиват нетленно. А предсказанието на светия мъченик, че кръвта му ще бъде отмъстена, се изпълнило незабавно след страданията му. Понеже в този ден дошла заповед от ромейския цар, да се изгонят от империята му всички евреи, да им се отнеме имуществото, а старейшините да се избият, заради мъченията на християните.
Сред първите бил убит, както и казал блаженият Евстратий, епархът, станал причина за цялата тази жидовска злоба. За него е известно следното: кръстил се един богат и прославен евреин, и затова царят го отличил, и след неколко дни го поставил за Епарх; а той, като получи сана, тайно станал отстъпник от Христа и Вярата Му, и дал разрешение на евреите по цялото византийско царство (по цялата Източна Ромейска Империя) да купуват християни и да ги превръщат в роби.
Тогава била разобличена злата хитрост на нечестивия епарх, и царят заповядал да го убият и да се изкоренят жидовете по цялото му царство. И когато избивали евреите, живеещи в град Корсун, този окаян жид, който убил преподобния Евстратий, окачили на дърво, и така злобата му се върнала на неговата глава (Ис. 7, 17), и го постигнала участта на Юдиното обесване.
Останалите евреи, като видели страшните чудеса след кончината на преподобния, повярвали истински и се кръстили. А покорилия ги на Христа, Негов добър воин и победоносец, – свети Евстратий се сподобил, да пее победна песен, заедно с безсмъртното воинством небесно, и да царува със Самия Победител на смъртта, Христос, за Когото той воювал, благодарел и Го прославял, заедно с Безначалния Му Небесен Отец и Животворящия свети Дух, в безкрайните векове. Амин
https://3rm.info/publications/62273-aktualno-nashi-zastupniki-v-borbe-s-igom-zhidovskim-prepodobnomuchenik-evstratiy-pecherskiy.html
Превод, Григор Симов
Тагове:
Българските медици в Хаити -отишли са па...
Два наши състава се борят за представите...
МЮСЮЛМАНИТЕ СА НАШИ БРАТЯ,А НЕ ТЕРОРИСТИ
Два наши състава се борят за представите...
МЮСЮЛМАНИТЕ СА НАШИ БРАТЯ,А НЕ ТЕРОРИСТИ
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
За този блог
Гласове: 8239