Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2015 09:42 - ИДОЛЪТ
Автор: hadjito Категория: Изкуство   
Прочетен: 365 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 09.04.2015 09:48


ИДОЛЪТ

     Утрото е свежо. Капчици роса блестят по листата на дърветата и тревите. Младото слънце на новия пролетен ден къпе в светлина събудената за нов живот улица. Спрялата кола пред дома на съседа показва, че синът му отново е дошъл да иска нещо. Съседът беше един от заможните хора на нашата улица. Но имаше слабост да угажда много но единственото си дете. На момчето не се отказваше нищо, още от малко. Каквато и играчка да пожелае, веднага му се купуваше. Иска велосипед, даваше му се, иска мотоциклет – получаваше. По-късно по реда си дойдоха и автомобилът и жилището, вилата. За да задоволява прищявките му, бащата започна да продава земята, която имаха на село, после продаде къщата там, гората и какво ли не още. И вече не може да се каже, че е един от заможните ни съграждани.
В това време на улицата се появи друг мой съсед. Като видя автомобила той ми рече:
– Пак ще иска нещо синковецът. Иначе не би дошъл да види стария си баща.
– Навярно е така – отвръщам.
– Ще смъкне и ризата от гърба му. Някои хора не знаят мярка да искат.
– До някъде сам си е виновен. Нали знаеш, че не е луд този който, който изяжда зелника, а този който му го дава. Колко пъти сам му казвал да не прекалява в угаждането на момчето, ама не ме послуша, за да се стигне до това положение.
– И аз съм му казвал, ама той не иска никого да чуе. Сега ще пати.
Замълчаваме и двамата. После аз добавям:
– Като го гледах какво прави, ми беше като пример за това, какво не трябва аз да допускам да стане между мен и моите деца. Има една стара приказка, която казва да не правим от децата си идоли, защото когато пораснат, те ще искат да им се принасят жертви.
– Добре казано. Всеки родител трябва да чуе и да помни това, за да не бере после ядове.
В това време жената се показва на входната врата и ми виква:
– Хайде, идвай! Закуската е готова.
Пожелавам на съседа спорен ден и тръгвам към кухнята, където ме очаква приготвената закуска и чаша топъл чай.



Тагове:   идолът,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hadjito
Категория: Други
Прочетен: 7163535
Постинги: 8443
Коментари: 1793
Гласове: 4325
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930