Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2010 07:55 - РЕАЛНОТО И ИДЕАЛНОТО
Автор: hadjito Категория: Изкуство   
Прочетен: 591 Коментари: 1 Гласове:
0



РЕАЛНОТО И ИДЕАЛНОТО

     Зимното слънце залива събуденият град с меката си нетоплеща светлина. Врабчета са кацнали на тротоара и кълват трохички, разпилени от закусващите граждани. Други от тях са накацали по голите клони на тротоарните дървета и пощят с човчици настръхналата си перушина. Съседът Григор е седнал на един пън в съседния двор и като врабците сбира от оскъдната топлина на зимното слънце. Хубавото време изглежда не го впечатляваше, защото погледът му е тъжен, лицето потънало в дълбока сянка. Решавам да го разведря, като му подвиквам през телената ограда:
     -    Хубав припек си намерил, комшо. Днес намирисва на идваща пролет -чудесно време.
     Бай Григор ме поглежда изпод вежди с тъжните си тъмни очи и казва:
     -    Хубавото време е за тебе. Аз не го виждам.
     -    Е, как така не го виждаш? Виж, дори врабците го забелязват.
     -    Остави ги ти врабците. Храбри птички са те, издържливи, иначе тук ли щяха да зимуват?
     -    Все пак признай, че времето е прекрасно.
     -    Може и така да е. За мен реално е това, което преживявам. Реалност сега са тъгата и самотията. Реалността на нещата е в преживяването им. Реалното е това, което човек може всеки момент да опита, а то е болката от самотата. Това към което се стремим е идеалното.
     -    Искаш да кажеш, че това което човек чувства в даден момент, то е реалното, а което само му се иска да е, то е идеалното? Така ли е?
     -    Правилно си ме разбрал. Реалното има отношение към настоящия момент, а идеалното - към бъдещето. Животът на сърцето представлява реалното, а животът на ума - идеалното.
     След тези философски разсъждения, бай Григор се изправи и тръгна бавно към дома си, с което ми подсказа, че разговорът за него е приключил.
     За мен реалното си остана хубавия слънчев ден, на който аз продължих да се радвам  безрезервно.
 



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Здравейте
13.08.2010 01:02
Здравейте скъпи
Моето име е погрешно Вивиан аз видях профила си днес и се превърна liliyanaandreeva.blog.bg Intrested от вас, аз също ще искате да знаете повече за вас, и аз искам да изпратя поща до моя имейл адрес, така че мога да дам Вие ми снимка, за да знаят към кого л am.Here е моят имейл адрес (vivian_a44@yahoo.com). Вярвам, че ние можем да преминат от here.I съм на изчакване за вашата поща на моя имейл адрес above.mis Вивиан . (Запомнете разстоянието или цветът няма значение, но любовта въпроси много в живота)

Моля отговорете ми с моя имейл адреса тук
vivian_a44@yahoo.com
Ваш нов приятел
Измамите Вивиан
Благодаря ..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hadjito
Категория: Други
Прочетен: 7182137
Постинги: 8458
Коментари: 1794
Гласове: 4328
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930