Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2018 22:03 - Мъртва и жива вода
Автор: lexparsy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2591 Коментари: 8 Гласове:
10

Последна промяна: 30.05.2018 11:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Все по разказани пътеки търсим,
нейде извора на живата вода,
от болест и тъга де се отърсим
А дали ще го намерим, и кога?

Когато го намерим, как ще сторим?
От пътя брулен вече омърсени,
на чисти в него ли да се престорим?
Измива ли ни себе-осквернени?

Но ако мъртвата вода достигнем,
и с очи прикрити там се потопим,
и в път душевна чистота постигнем,

там от мъртва тлен ще се освободим.

Тогава път към извора, потаен,
търсещи го, там и теб ще отведат,
при миналите в обреда сакрален,
и на мъртвата и живата вода.

---

   Това е интерпретация на една индианска песен, дето моя приятел индианеца ми запя…Он‘я индианец бе, дето само се хили или пее: -) Щото днес пак четох разни споделяния на добри хора, ама накапани с мръсно, а той взе да се хили… Що се хилиш беее? - го питам, а той взе да си пее :-)
   Тааа, доколкото схванах от песента, техните шамани, като са се смилили да помогнат на болен човек, първо му казвали най-трудния път до извора на мъртвата вода (ама го лъжели че е жива :-). И като се изтерзаел че да го намери, го издебвали миличкия човеки го бутвали да цопне в мъртвата вода… Ама понеже и живия извор винаги е наблизо, като се измъкнел, баммм един шут в него, и като го извадят, че да не се застои, си е направо като новичък :-)))

   Сетих се че и баба ми разказваше за живата и мъртвата  вода и приказката „Златното момиче“, което се отнасяло добре с гадинките и после чакало различните цветове на водата, каквото си извади… Но момичето на мащехата друго си пожелало!  (Ctrl+ image)
image
А момичето било Златно защото носело добрословно наречена жива вода с менците, само за чисти живи хора!

   Та и аз, като споделих с приятели и се замислихме прагматично… Ми като те накапе с обидни думи или наплюнчи някой хейтър, не му подлагайте добрите си чувства, да ги зарази. Щом мъртвото си е харесал че да дойде да го търси, ми съгласете се бе хора… Дайте му го да си го носи дома, щом си го харесва… ама после непременно го забравете… Аз пък тогава викам моята досадна приятелка аборигенката, дето само повтаря „К‘вот, си нарече, пожела си….“„ К‘вот, пожела си,..." и пак... Изгонвам я… а тя тръгва подир пожелалите си… 
   И тогава лелеее, какво спокойствие настъпва, всеки на своето си място, да си пожелава на колкото и каквото и както си иска… Ето това е Истинска Демокрация :-) Даже и химерно Блогова, брат :-)))

-----

П.П. Да бъда честен, пак една песен на индианеца ме подсети преди два дена на кой и как да пожелаем Лека нощ, че и Добро утро, за Добър ден :-)







Гласувай:
14



1. blagovestie - Ни в клин, ни в ръкав:
30.05.2018 06:37
ндам, животът и блогът са едно много опасно, но още повече прекрасно място :)))

Бъди наречен за радост днес!
цитирай
2. lexparsy - И в клин и в ръкав :-)
30.05.2018 08:39
blagovestie написа:
Ни в клин, ни в ръкав:
ндам, животът и блогът са едно много опасно, но още повече прекрасно място :)))
Бъди наречен за радост днес!

   Ами чудя се пак… защо сме научени и свикнали и чак убедени, че трябва да ползваме живота само в неговите крайности. А не може ли да го живеем така че да си припомняме, а не поучително натрапваме, колко опасно-красиво начинание е :-)
   Ами да де… нали баш това е посланието, за което как пък забравихме да се подсетим: Само от дозировката зависи, какво е отрова и какво лекарство. Както и с живата и мъртвата вода, така и с хулните или критични и с одобрителните или възхваляващи ни думи с които се третираме.

И ти бъди наречена за много радост, преди мъничко тъга по нея :-)

цитирай
3. blagovestie - :)
30.05.2018 09:22
lexparsy написа:

   Ами чудя се пак… защо сме научени и свикнали и чак убедени, че трябва да ползваме живота само в неговите крайности. А не може ли да го живеем така че да си припомняме, а не поучително натрапваме, колко опасно-красиво начинание е :-)


Май не го използваме в крайностите му, но те са най-натрапчиви и запомнящи се. Все до Доброто и Злото, Бялото и Черното, Красивото и Грозното, Любовта и Омразата, Правилното и Погрешното, опира всичко, понеже са шаблон, а и устои, до които свеждаме и към които категоризираме или редуцираме нещата. Ала, аналогично, между А и Я има още десетки букви, и именно в комбинация с тях се пишат събития, преживявания, изводи, уроци, пътеки и съдби. В този ред на мисли, тъй като азбуката е вид духовна реалност, и не се състои само от две букви, прав си - в нея има всичко. Както в света. И както в човека. Защото сме сътворени по Божия образ и подобие ;) И от това кои букви избираме, зависи какво ще изпишем. Свободата на волята е свобода на изборът ни, за всяко нещо, всеки път, постоянно, оформяйки се. Между другото колкото повече, толкова повече :) В повечето области и за повечето неща, но не всички!, многообразието е богатство.

Благодаря ти за пожеланието, приятелю!
цитирай
4. lexparsy - „По принцип Да“, харесвам този израз на съгласие, след който винаги следва Но! :-)
30.05.2018 11:12
blagovestie написа:
...
Май не го използваме в крайностите му, но те са най-натрапчиви и запомнящи се. Все до Доброто и Злото, Бялото и Черното, Красивото и Грозното, Любовта и Омразата, Правилното и Погрешното, опира всичко, понеже са шаблон, а и устои, до които свеждаме и към които категоризираме или редуцираме нещата. Ала, аналогично, между А и Я има още десетки букви, и именно в комбинация с тях се пишат събития, преживявания, изводи, уроци, пътеки и съдби. В този ред на мисли, тъй като азбуката е вид духовна реалност, и не се състои само от две букви, прав си - в нея има всичко. Както в света. И както в човека. Защото сме сътворени по Божия образ и подобие ;) И от това кои букви избираме, зависи какво ще изпишем. Свободата на волята е свобода на изборът ни, за всяко нещо, всеки път, постоянно, оформяйки се. Между другото колкото повече, толкова повече :) В повечето области и за повечето неща, но не всички!, многообразието е богатство.
...

   Но какъв е смисъла когато даже и да използваме цялата азбука на нашата духовност я трупаме като критерии за себе си и околните в две крайности?
   Ами очевидно е че когато не сме споделени, за да намерим хармонията на средата ,само една дума е достатъчна за да възпламени една от двете купчини… едната със самота и омраза, а другата с разбиране и любов. И двете избухват лесно, едната атрактивно навън и забавлява околните, а нас наранява а другата навътре, за да балансира духа ни! А защо предпочитаме първото, а се страхуваме от второто?
   И така си комуникираме само с фойерверки… за радост на хората избрали да прекарат живота си в забавление, но на гърба на другите, които ту горят, ту тлеят, а някои са им станали студенокръвни поддръжници…
цитирай
5. missana - Много интересна връзка разкриваш, Лекс,
31.05.2018 00:25
между мъртвата и живата вода. Удоволствие е човек да следи ходовете на мисълта ти, която е и вдъхновена мисъл. Поздравявам те за написаното.
цитирай
6. lexparsy - Благодаря ти за интереса и комплимента Младен
31.05.2018 12:14
missana написа:
Много интересна връзка разкриваш, Лекс, между мъртвата и живата вода. Удоволствие е човек да следи ходовете на мисълта ти, която е и вдъхновена мисъл. Поздравявам те за написаното.

Мога да ти върна комплимента за разбирането и споделянето на интересни мисли и визии, но и за смелостта да пишеш и коментираш.
Казвам смелостта, защото… Ще препиша коментара си до Закс, който също се опита да се оплаче:
lexparsy написа:
Мисля че наглостта тука преминава всички граници!!!
Особено след последните ми протести и аз и абсолютно всички приятели са атакувани по всевъзможен нагъл начин!!! Даже и тези на които съм написал коментар... А тях ги е страх да коментират моите постинги…
Тука не става на въпрос само за хейтъри приятел, а за една кампания явно толерирана и от собствениците и модераторите на блога...!!! които са дали кард бланш и хакерски прийоми мародерски да се тероризират и то най-толерантно и одухотворено пишещи хора...
Тези дни получих и лични оплаквания от блогъри пишещи просто поезия или лично творчество неангажиращо никой и които звучат отчайващо...
Да не говорим че в софтвера работи и някаква хакерска система нарочно допусната... няма да обяснявам и още как, какво кой, защо... че ако започна мнооого дълго ще излезе... а то е лаконично прозрачно !!!
Не мисля да си занимавам нервите с абсолютни дебили, няма да казвам неморални, защото това е човешко... а те са... сещай се...

Ще добавя че наблюдавах вчера и някакъв друг странен ефект май обратен на напомпването :-) Четенията на предпоследния ми постинг си нарастват, а на последния си остават толкова… дай му дефиниция :-)))
цитирай
7. blagovestie - ...
31.05.2018 22:59
"Ще добавя че наблюдавах вчера и някакъв друг странен ефект май обратен на напомпването :-) Четенията на предпоследния ми постинг си нарастват, а на последния си остават толкова… дай му дефиниция :-)))" - обобщена дефиницията би гласяла: Бъг.Бг. Но се надявам да го оправят :))

"Но какъв е смисъла когато даже и да използваме цялата азбука на нашата духовност я трупаме като критерии за себе си и околните в две крайности?" - Лекс, смисълът е да се учим да побеждаваме себе си и да се саморазширяваме, рискувайки да използваме все повече букви, във все по-смислени и добри комбинации, уподобявайки се на Словото. А пък на онези, на които са дадени 10 таланта - от тях и ще се изискват поне толкова :))

Твоята асоциация с фойерверките ми напомни, че в древността са общували с огледала (а през нощта - с огньове), алтернатива на морзовата азбука, но със светлина, с по-кратки и по-продължителни присветвания... Та важно е да се улавя светлината, и да отразяваш правилно, и да знаеш кода на други(те) огледала, а когато се усъвършенствате и станете достатъчно - да се освети земята, така че сякаш небето е слязло на нея, а слънцето живее в средата й.
цитирай
8. lexparsy - Благодаря ти за допълването и разбирането Людмила
01.06.2018 00:00
Може би и аз се изразявам с излишно сложни асоциации :-)
(Отговарям по твоите параграфи че не се събира :-)

   Ясно е че Бъг.бг няма и желание да поправи бъговете, след като първо с Труд са орязани прости средства за оформяне на постинг (като форматиране на текст), а и умишлени ограничения (като разваляне линка в коментарите и триене на повтарящи се интервали) и второ са предоставили хакерски прийоми не само на модераторите, но и на подбрани хакери и хейтъри, и трето, не правят нищо за спиране на злоупотребите, даже и с най прости и логични софтуерни ограничения!

   Под „трупане на духовността ни в двете крайности“ имам предвид просто страха и ограниченията ни от споделяне. Ако го правим, просто ще са излишни въпросните фойерверки от външни експлозии и вътрешни имплозии :-)
   С непоискано позволение ще дам за пример Веси (vesever), защото и аз днес се поучих и замислих като прочетох! Ами тя редовно си споделя за красотите и цветята и как си танцува, и не и дреме за някакъв си дето и осмива танците просташки, другите са възмутени,а тя си му отговаря толерантно, просто без да се хаби за лоши емоции… Как ми се иска да домъдрея да и подражавам :-)))

   Ами да, древните май са знаели повече за комуникацията. Не само огледалата и огъня и светлините са използвали просто и ефективно, но и думите. Те са само позив и подсещане за споделено разбиране, а то се постига понякога и чрез бездумно общуване :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1363607
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375