Потребителски вход

Автор: zeifod Категория: Лични дневници
Прочетен: 13893 Коментари: 6 Гласове:

Последна промяна: 26.04.2010 19:12

Рано сутринта потеглихме към набелязаната цел, а именно Мелник, Рожен, Петрич и Рупите.
Малко преди Велинград направихме първата си почивка и се полюбувахме на красивата природа:

След 10-тина освежителни минутки се качихме отново в колата и потеглихме в посока Разлог и Банско:

Следващата ни спирка беше на река Струма, едно мъничко кафенце точно над реката, предоставяше невероятна гледка. Реката беше бърза, мътна и пълноводна. Имахме чувството че се намираме на кораб :)

Няколко души от клуба по рафтинг ни правеха компания в кафенцето.
След освежаващото кафе поехме отново на път към нашата цел:

Не след дълго достигнахме Мелник. Решихме преди да се настаним да отидем до Рожен и Роженския манастир.
Поглед към Роженския манастир:

Дворчето преди манастира, беше толкова добре поддържано и подредено, че нямаше как да не направя една - две снимчици:

Входът за Роженския манастир:

Роженският манастир е един от най - старите манастири в България, има косвени данни за съществуването на манастира още през 13 век. В него се намира и една от най - светите икони, чудотворната икона - защитничка на Дева Мария.
Поглед към вътршения двор на манастира:

След като разгледахме манастира поехме обратно към село Рожен. Селото се обитава от около 10-тина човека, но това не му пречи да е едно от най - живописните селца, който съм виждал:

Малко след това поехме към село със чудното име Любовище:
Ето от тук се стига до село Любовище:

Природата която ни заобикаляше сякаш беше взета от вълшебна приказка:

Веднага след като излязохме от тунелчето, видяхме и първите цъфнали дръвчета, сякаш природата беше благословила това вълшебно място и беше изляла цялата си любов там, името толкова много му подхождаше...

Гледката около нас беше зашеметяваща, чудехме се накъде първо да погледнем:

Ето тук в единствената механичка и хотелче в това приказно селце, седнахме за мъничко на по едно кафе. И вместо да останем както мислехме 15-20 минутки, неусетно се изтърколи цял час:

Колкото и да не ни се искаше трябваше да потегляме обратно към Мелник. Но си обещахме че пак ще се върнем тук един ден.
Не след дълго вече бяхме в Мелник, още на влизане в Мелник няма как човек да не забележи една къща кацнала на най - видното място: Кордопуловата къща.
Строена е от гръцки винопроизводител - Кордопуло, който е изнасял вино в целия балкански полуостров. Бил е един от най - богатите за времето си, а къщата е била най - голямата на Балканите. Отправихме се към нея за да я разгледаме:

Параклисчето към къщата, разрушено по - късно от Турците:

Прозорците на къщата са направени от баснословно скъпото Венецианско стъкло:

Стаята за гости:

На нивото на покрива на къщата се намира лятната градина, откъдето се вижда почти целия Мелник. Какво ли е било усещането да пиеш кафето си сутрин там:

Слязохме и в избите на къщата, изкопани в скалата. Там се е произвеждало прочутото Мелнишко вино. Имаше бурета, който побират по няколко тона вино:

Разбира се опитахме по - мъничко от това вино, ароматът му беше неповторим.

Искам да заърша този пост с една голяма благодарност към стопаните Живко Ангов и Здравка, който ни приютиха. Не вярвах, че са останали толкова гостоприемни хора. Разговорите с тях бяха толкова мили... почерпиха ни с вино собствено производство, а на сутринта стопанката беше направила вкусни пържени филиики със сладко от смокини. След закуска ни почерпиха и с кафенце. Не поискаха дори една стотинка за това, единственото което в крайна сметка платихме бяха нощувките - дядо Живко ми каза простичко, плащаш навън в кръчмите, при мен е безплатно.
Престоят ми при тях в тяхната къщичка ме върна назад в детските ми години..Ако не търсите лукс, а искате да се докоснете до миналото и да усетите духът на Мелник това е вашето място. Просто попитайте за къщата на Живко Ангов. Благодаря им от все сърце за гостоприемството и се надявам отново да се срещнем с тези мили хора.

Тъй като снимките са много, ще ги разделя в два поста. Така че .. следва продължение :)

Тагове:   Пирин,

Гласувай:

1. ckarlet - Красиви снимки и приятна разходка!
26.04.2010 18:05
Красиви снимки и приятна разходка!
2. zeifod - :)
26.04.2010 18:18
Разходката наистина беше много приятна Скарлет. А Рупите са място което няма как да се опише с думи. Невероятно красиво, заобиколено отвсякъде с планини. Място което всеки трябва да зърне дори за мъничко.
Пожелавам ти ако още не си ходила натам , един ден и ти да отидеш, гарантирам ти че няма да съжаляваш :)
цитирай
3. ckarlet - Да, може през лятото да планираме ...
27.04.2010 09:24
Да, може през лятото да планираме една такава разходка! Благодаря ти за удоволствието, което ми създаде тук!!!
Хубав ден!
4. anastasiia - Преди малко надникнах...,
27.04.2010 20:03
а сега се завърнах отново... За да се "разходя", за да разгледам, за да се насладя...
Толкова мило, хубаво и по човешки си написал всичко!...
А и снимките са заредени с положителност...
Село Рожен сякаш е "излязло" от приказка... Китно и хубаво!
А виещия се път към скалната арка, отвеждащ към село Любовище, си е истинско приключение!...:) Пък и хубави хора си срещнал по този път..., гостоприемни, топли, истински...
Никога не съм ходила в тази част на България и наистина ми беше много приятно да надникна тук-там...:)
Благодаря ти!...:)
5. zeifod - Радвам се,
28.04.2010 09:50
че ти харесаха снимките Скарлет. Ако отидете ще чакам и твой снимки :)
6. zeifod - Здравей Ася,
28.04.2010 09:52
наистина село Рожен и Любовище са като излезли от приказките, пожелавам ти от все сърце да отидеш там един ден :) Едно от красивите кътчета в България..Заслужава си да се види.