Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2019 16:27 - Петър Бобев - корените
Автор: koshmar Категория: Изкуство   
Прочетен: 1756 Коментари: 5 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Започвам поредицата си за Великия Бобев с информация за баща му.
Професор по история, той е вдъхнал у Твореца любов към историята, проявила се в неговите прекрасни 11 книги на историческа тематика.


Калиакра,Куцият дявол, Драгота, морски хайдутин, Горан, мечи побратим, Отровният пръстен, Гладиаторът, Вълчата царица, Позорът на Один, Мечът на Атила, Тайната книга, Галатея


Боби Петров (1877-1926 г.)

_______________________________________________________________________________________

Боби Петров е баща на Петър Бобев. Роден на 03.07.1877 г. През 1902 г. защитава дисертация със заглавие „Die politik Friedrich Augusts II. von Sachsen“ и получава титлата „доктор по история“. За известен период разполага с достъп до личния архив на Г. С. Раковски (съхраняван в Разград от сестриника (племенника) на Раковски – Киро Стоянов, преди да бъде предаден в Етнографския музей в София), въз основа на който през 1910 г. издава книгата „Биография на Георги Стойков Раковски“.

Също така е автор на книгите „Политическа история на XIX век“ (1907 г.) и „Христо Ботев“ (с необозначена година на издаване). В Националната библиотека се съхранява и малката книжка „Анализ на мислевия кръг у децата при започване на първоначалното училищно обучение: Сказка, държана на 3 март, 1902 г. в събранието на Старозагор. окол. учит. д-во“.

Данните за живота и творчеството на Боби Петров са оскъдни. По съхранени източници го откриваме като учител в Първа софийска държавна мъжка гимназия (1903-1904 г.) и Великотърновската държавна мъжка гимназия „Св. Кирил“ (1910-1911 г.). В архива на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ присъства „Преписка по назначаването на д-р Боби Петров за извънреден професор“ (1911 г.) относно кандидатурата му за хабилитация като доцент в катедра по „Средна и Нова история“. В преписката се съдържа изключително критична рецензия за трудовете на Боби Петров от проф. Васил Златарски (от 10.09.1911 г.) и негативен доклад на проф. Димитър Агура (от 16.09.1911 г.). Вероятно поради тези причини той не е избран на длъжността и не фигурира в списъка на преподавателите в университета.

Умира през 1926 г., докато е на лечение в Будапеща.



Тагове:   геният бобев,


Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. fun1001 - многоо хубаво си решил, павле../страхотно започва...ще го четем тук..благодаря!
11.12.2019 17:00
Боби Петров е баща на Петър Бобев. Роден на 03.07.1877 г. През 1902 г. защитава дисертация със заглавие „Die politik Friedrich Augusts II. von Sachsen“ и получава титлата „доктор по история“. За известен период разполага с достъп до личния архив на Г. С. Раковски (съхраняван в Разград от сестриника (племенника) на Раковски – Киро Стоянов, преди да бъде предаден в Етнографския музей в София), въз основа на който през 1910 г. издава книгата „Биография на Георги Стойков Раковски“.
цитирай
2. peperutka - :-)) аз съм...дай своободноо..
11.12.2019 17:28
поли, искам, лично да поплача на тв рамо..
ти си ми..сродна душичка..
отСякъде гонен, наСякъде-приет..
първо, мн умно си го решил този пост
/срам ме е,но аз не бях чувала за П.Бобев!!!

а,инак, жалдьоркатъ 1355, и 1345, Луссиферката, ме накова на модовете
ТО,ревнивото, от 4-5г ме дебнее! още при ж, като скимтеше.. е,и?
отдавнаа и нямам грам..доверие, коШка..но, за@би....
тя ,ще реве след мен, аз, нее..
при мен, всеки се завръща,защото аз съм Приятел до гроб..
хубава вечер,усмивка,Джули
цитирай
3. koshmar - Хаха, точно така, отсякъде съм г...
11.12.2019 17:56
Хаха, точно така, отсякъде съм гонен, щото литераКурните сайтове по начало са за плазмодиите, без собствено мнение, където освен размяна на цунки и гунки нищо друго нема.
Не само ти, почти никой не е чувал за Бобев, но с тоя цикъл от постинги ще разсея малко тъмата.
цитирай
4. starforlife - Аз също адмирирам и както казах - ще се включа като се върна в Амстердам.
11.12.2019 21:08
Със снимки на книгите от Петър Бобев, които препоръчвам на всеки да прочете.
Казах, ще стане още на 14-ти.

Още веднъж: Поздравления за позицията. Това е смисълът на такива платформи, а не помията, в която я превърнаха някои идиоти.
цитирай
5. fun1001 - :-)..единодушни сме, знаеш..кошмарче любимо
12.12.2019 16:21
koshmar написа:
Хаха, точно така, отсякъде съм гонен, щото литераКурните сайтове по начало са за плазмодиите, без собствено мнение, където освен размяна на цунки и гунки нищо друго нема.
Не само ти, почти никой не е чувал за Бобев, но с тоя цикъл от постинги ще разсея малко тъмата.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: koshmar
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 439232
Постинги: 76
Коментари: 1046
Гласове: 758
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031