Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2010 08:43 - НА ОНЯ СВЯТ
Автор: hadjito Категория: Изкуство   
Прочетен: 910 Коментари: 0 Гласове:
1



НА ОНЯ СВЯТ

 

         Бай Щилян е недоволен от решението на поземлената комисия. Молбата му да бъде преразгледано решението й да му върнат земята в реални граници е отхвърлена. Той се ядосва и ми говори задъхано:
          -  Защо ще ме пращат в Иникьовското землище, като бащината ми земя е в Сазлъка?
          -  Не се ядосвай толкова - опитвам се да го успокоя аз. - На повечето хора върнатата земя не е в реални граници.
          - Това мене не ме интересува. Нашата земя там е плодородна и е на хубаво място, а тази, дето ме пращат сега, нека я вземе кметът. Ама не ще - той взе за себе си най-хубавите земи. За нас каквото остане.
          -  Винаги така е било - казвам му. - Нали затова всеки се бори да докопа властта, заради облагите.
          -  Няма оправия на този свят и туй то - ядосва се още повече бай Щилян. - Вече си мисля, че и на оня ще е така.
           -  А, на оня не е така, бъди сигурен. Там всичко ще се оправи - добавя един съсед, който слуша разговора ни. - Господ си знае работата.
          А аз не се вълнувам от връщането на земята. До този момент слушах доста безучастно излиянията на недоволния мъж. Но ето, че се отвори дума за оня свят, а на тази тема съм твърде чувствителен, не мога да я подмина току-така.
          -  На оня свят ли? Какъв друг свят чакате вие? - рекох им. - Оня свят си е на оня свят, но трябва тук да се оправят нещата. Ние сме в оня свят, не разбирате ли?
          -  Как така в оня свят!? Какво искаш да кажеш?
         -  Точно това, което казвам. Оня свят, е светът в който нашите духове живеят, в който нашите сърца и умове, и нашите души живеят. Без тях, оня свят не съществува. Ние живеем едновременно и в този и в оня свят. Така, че си помислете добре какво трябва да правим и как да съществуваме и в този свят, за да ни е лесно и на оня.
          -  Ама ти сега с тези приказки съвсем ни обърка - рече съседът.
          -  Объркал, необъркал - така стоят нещата - казвам им и си тръгвам.
          Те мълчаливо гледат след мен и дълго ще мислят за това, което им казах. Поне за известно време Бай Щилян ще забрави да се ядосва за земята и дано помисли и за своята душа.

 


Тагове:   оня,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hadjito
Категория: Други
Прочетен: 7065782
Постинги: 8352
Коментари: 1782
Гласове: 4305
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031