Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2010 09:25 - ТАКЪВ КАКЪВТО Е
Автор: hadjito Категория: Изкуство   
Прочетен: 352 Коментари: 0 Гласове:
0



ТАКЪВ КАКЪВТО Е

Атанас седеше на припек на пейката и се наслаждаваше на топлината на есенното слънце. Една катеричка пробяга край него. Беше захапала орех и тичаше към гората, развяла пухкавата си опашка. По уличката минаваше съсед с чувал със зеле на гърба. "Всичко живо се запасява за зимата с храна. Само аз дремя тук на припек и нехая. Още малко ако постоя и ще заспя. Толкова е приятно да те залива слънчевата топлина -мисли си Атанас. -Виновен е снощният филм по телевизията. Увлече ме. Стоях до полунощ да гледам и сега ми се спи."
С тази мисъл в главата, отпуснат на пейката, той задряма. Стресна го нечий глас:
-    Хей, наборе, стига спа. Ще си проспиш младините. От сън спомени няма.
-    Ама аз наистина съм заспал -размърда се Атанас. Ох, тя младостта си отиде отдавна, няма вече какво да проспиваме. Снощи гледах филма по телевизията и не се наспах добре. Ти гледа ли го?
-    Не. Започнах го, но не ми беше интересен. Любов - младежка работа. Това вече не ме интересува и не ме вълнува. Чудя ти се на тебе, как ти се гледат още такива филми?
-    Ами какво да правя, нощ дълга? А и нямам нищо против да погледам нещо за любовта. Вярно е, че времето ми за тези неща вече е минало, но все пак, нали това е най-хубавото нещо, заради което си струва да се живее. След филма размишлявах дълго и не успях веднага да заспя.
-    И до какъв извод стигна с размишленията си? - попита наборът.
-    Че любовта пренася нещата от едно място на друго. Когато любовта с:походи човека, тя изкарва навън всички негови чувства и мисли.
-    И какво от това?
-    Как така какво? На показ излизат всички скрити в човека неща. Когато човек обича, показва цялата си същност, показва какво точно представлява, като мислене и поведение.
Двамата замълчаха загледани в жълтеещата се в далечината есенна пъстра дреха на гората. Над нея зимата сгъстяваше облачна тъма и се готвеше за настъпление, равнодушна към човешкото разбиране за любовта. Тънък хладен повей на вятъра накара двамата мъже да тръгнат бавно към домовете си, да се приберат навреме в затоплените стаи при запалените печки.




Тагове:   какъвто,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hadjito
Категория: Други
Прочетен: 7089700
Постинги: 8382
Коментари: 1784
Гласове: 4311
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031